søndag den 21. juni 2009

Vinderen af Rejsequizzen!

Endelig har den hårde og til tider uretfærdige Dommerkomite truffet en afgørelse på Rejsequizzen B&U Bloggen. Vi beklager at vi blev en dag forsinket - men det var en meget svær afgørelse denne gang, derfor besluttede Domerkomiteen af tage den tid det nu tager for at foretage en så vigtig kåring.

1. pladsen går til den dygtige (eller heldige) GDA - trattatrataaaaa.
2. pladsen deles mellem UDAMM og AMMAK
3. pladsen A (vinderen af Greece Quizzen).

Stort tillykke og den fremragende præmie er på vej til GDA. Vi forventer naturligvis kommentarer fra de 4 podiepladsindtagere.

Her er de korrekte svar:
RQ1: Kgs. Lyngby (TV2 News helikopter over Buddingevej). Domsafsigelsen over Stein Bagger. Besvarelserne med hhv. Hasselhof og den norske efterretningstjeneste har givet point da de begge var så tæt på den virkelige historie man kan komme.

RQ2: 5 biler fra borde før os, 3 forskellige slags chokolader og 2 huller accepteres som svar, da der kun var de nødvendige huller for at komme i dem (og hvem tager på ferie med huller i strømperne?)

RQ3: Stora Karlsø. Det blæste 9 - 10 m/s og på trods af den smule vind blev omkring 12 personer søsyge (ca. 75 % af børnene og 10 % af de voksne passagerer!)

RQ4: Fårø og det var gratis (og vi skulle ikke selv trække færgen over).

RQ5: Krutbrännare - Bakkegøgeurt. OK den var svær indrømmer vi.
Men vi synes at svaret fra den anonyme deltager Flickor i blommar - blomme i flikflak er et supersvar og derfor giver det fuld point. Da vi ikke ved hvem der har afgivet svaret ved vi heller ikke om det kunne have betydning for det samlede resultat af Rejesequizzen! Der er mulighed for svargiveren at gøre hævd på svaret. I tilfælde af at det vil have indflydelse på resultatet vil Domerkomiteen åbne for deltagere at indgive protest og en søforklaring vil blive afholdt.

RQ6: Gutefår (Får, vædder, geder og den slags og nogle enkelte pindsvin).

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det bliver spændende at se, hvad præmien består af og ligeledes om der er "præmie(r)" til dem på
2.pladsen , måske at det kun er æren .

UDAMM sagde ...

Tillykke til GDA, og tak til B&U for endnu en god quiz - lad os håber der kommer mere af den slags... ;-)

Anonym sagde ...

Det er kun rart at høre, at dommerkommiten også har lidt at svede over ;-)

Stort tillykke til GDA!

Derudover kan jeg kun tilslutte mig, at det var endnu en herlig quiz - selvom der var lidt netbesvær - ser allerede nu frem til næste quiz. (vil nok en gang opfordre til at quiz ikke kun finder sted når quizmaster er uden for landets grænser).

A

GDA sagde ...

nej..det er bare for vildt..jeg er så glad, lykkelig.....det..det...det overstiger alle forventninger. Jeg var slet ikke forberedt på dette her. Jeg vil gerne takke B&U afdelingen for at lade mig deltage i denne quiz. Det er så absolut en oplevelse at prøve at finde de rigtige svar.
Dernæst vil jeg gerne takke UDAMM, A og AMMAK, for denne spændende konkurrence. Det var nogle gode og kreative svar de kom med.
Jeg vil gerne takke mine børn fordi de gav mig mulighed for at studere div litteratur så jeg kune finde løsninger, min kæreste der næsten ikke har set mig i den tid konkurrecen har stået på. Jeg vil gerne takke mine forældre, som først af alt gjorde dette muligt.Jeg takker mine venner, kolleger, naboer for at de har haft tålmodighed med min opførsel og mit humør i den stressende slutfase af quizzen. Tak til alle der troede på mig, og opmuntrede mig når jeg var ved at opgive håbet..tak til Stein Bagger og fårerne på Gotland, til Visbys indbyggere, kiosken på færgen, de stakkels søsyge børn osv..tak tak tak