søndag den 17. april 2011

Strømsvigt, tyske cyklister og slagermusik!

Efter planen et lidt forsinket blogindlæg, men det skyldes ganske enkelt et strømsvigt. Vi sad
i går aftes i hotellets bar og var i fuld gang med at skrive, da PCen pludselig gik kold og løb
tør for strøm..... og det var ellers et rigtig sjovt indlæg :-D Men nu bliver det så noget andet (og der er taget
en række forholdsregler så det samme ikke sker igen).

Det meste af lørdagen tilbragte vi i Parc naturel de s'Albufera, hvor vi var ude ogs 'birde', hvilket var ganske
glimrende. En fedt område med mange fugle. Faktisk blev det til ikke mindre end 4 nye arter: Dværghejre, Kamblishøne
Sultanhøne og Marmorand! Og så var der proppet med Stylteløbere som er ret underholdende af kigge på. Det blev til
6 hejrearter (Fiske, Purpur, Silke, Ko, Sølv, Dværg), Fiskeørne, Rørhøge og Biædere. Fed dag i sumpen :-)

Og så er Mallorca tilsyneladende et paradis for især tyske motionister! De cykler og cykler og så lige nogle der
cykler og nogle der løber (der er muligvis andre nationaliteter i mellem), men de tror de kører Tour de France
og fylder derfor vejene og tror vi andre (automobilister) er deres følgevogne!!!
Ellers blev det til en tur langs strandpromenaden og så i hotelbaren.

Søndag kørte vi efter morgenmaden til Cap de Formentor, der er øens nordsæstligste punkt, hvor der findes et fyrtårn
og en meget flot natur og en spændende snoet vej i bjegterræn. Vi mødte ikke så mange undervejs ud over nogle tyske
cyklister!! Fremme ved fyrtårnet var vi næsten alene og vi satte os for at nyde vejret (igen solskin og 20+ grader).
Der gik så ca. 5 minutter så var stedet forvandlet til en turistfælde - P-pladsen blev fyldt med biler og den ene
cyklist efter den anden havde formået at cykle deres livs bjergetape og nåede også frem!!! Turen tilbage blev da også
mere udfordrende, da man nu skulle 'undvige' den ene 'Jan Ulrich-wannabe' efter den anden gennem hårdnålesvingene.... men vi
var nu hurtigst! Vi så i øvrigt Vandrefalke, Røde Glenter, Blådrosler og Klippesvaler på turen. Gik en tur langs vandet i Port de Pollensa inden
vi kørte til s'Albufera, hvor et par timer som det mest interresante resulterede i et par Eleonorafalke.

Og så blev vi simpelthen nød til at gøre som alle andre turister på Mallorca....vi motionerede.... Vi løb os da lige en
tur ad strandpromenaden og fik lidt sved på panden inden vi skulle have aftensmad (så kunne man jo lige tage en omgang mere
i buffeten).

Vi har forladt hotelbaren og befinder os nu i hall'en, da der på en søndag var DJ og diskolys, tyske slagermusik i baren....det blev sgu lige for meget af det gode !!!