torsdag den 18. september 2008

Vancouver

Onsdag - 17.09.2008 kl. 22.25 PDT.
Så sidder vi på vores hotelværelse i Downtown Vancouver. Vi forlod Reef Rd, Nanoose kl. 8.35 og kørte til Duke Point for at tage færgen til Tsawwassen. Sejltiden tog to timer og vi placerede os naturligvis på øverste dæk helt fremme med udsigt - vi satsede jo på at se nogle fugle og nogle havpattedyr :-)
Det blev ikke til så meget - dog spottede UDA en adult Pomarine Jeager (mellemkjove), der passerede færgen, tog en lille runde og fløj videre. Og i den forbindelse faldt vi i snak med et ungt par fra Frankfurt, som også var fuglekiggere og havde placeret sig ikke langt fra os.
I Tsawwassen fandt vi busstopstedet og var klar til bussen. Der var ret varmt og der kom bare flere og flere mennesker, der skulle med samme bus. Vi kom da heldigvis nemt med og så gik det mod Airport Station hvor vi skiftede til 98 B-line North til Downtown Vancouver. Der bor mange kinesere og andre asiatere i Vancouver kunne vi undervejs konstatere. Vi fandt hotellet og fik sat vores rygsække og så gik vi ud i byen. Først op til Robson Street, der er en shoppinggade - vi forsatte ud af den til vi kom væk fra den mest turistede del af den og fandt en lille fin café og købte sandwich. Derefter fortsatte vi med en tur rundt i Stanley Park. Først Lost Lagoon med Canadagæs, Ring-billed Gull og Raccons - 7 styks som vi kom meget meget tæt på. Så op forbi en rosenhave, med en masse flotte blomster og egentlig ikke ret mange roser. Ned langs havnen, forbi et First Nations Natives område med nogle flotte totempæle. Langs havnefronten og nød det varme vejr. Vi fik gået en del inden vi fandt en hyggelig restaurant og fik en ganske glimrende pastaret. Så var det også blevet mørkt, men vi gik igen ned til havnefronten og sad og kiggede på aftenlivet og en rig families middagsbesøg på deres 'lille' båd - det var ganske underholdende. Aftenen sluttede vi af med først en tur i en 3-etagers boghandel, der lukkede kl 22 og så lige med at tjekke de nærliggende morgenmadssteder åbningstider, så vi kan nå at få noget inden bussen til Sea-Tac.